Перспективи розвитку автопілотів і вплив цієї технології на безпеку дорожнього руху

0 Comments

Прагнення використовувати штучний інтелект (ШІ) для безпечніших доріг

Прагнучи скоротити вдвічі кількість смертей і травм через ДТП до 2030 року, партнери під прапором Організації Об’єднаних Націй взяли за мету задіяти нові технології на основі штучного інтелекту (ШІ).

Нова ініціатива AI for Road Safety, запущена минулого тижня Міжнародним союзом електрозв’язку (ITU), спеціальним посланником Генерального секретаря ООН з питань безпеки дорожнього руху та офісом посланника ООН з питань технологій, сприятиме розробці «безпечної системи» на основі штучного інтелекту. підхід до зменшення смертності, який базується на шести стовпах: управління безпекою на дорозі, безпечніші дороги та мобільність, безпечніші транспортні засоби, безпечніші учасники дорожнього руху, реагування після аварії та контроль швидкості.

Основна увага зосереджена на інклюзивних рішеннях, які працюють у країнах із низьким і середнім рівнем доходу, де трапляється більшість смертельних випадків на дорогах.

Нова ініціатива з’явилася під час Другого десятиліття дій ООН щодо безпеки дорожнього руху, 2021-2030 роки.

«Це нове десятиліття дій дуже відрізняється… завдяки великій кількості інструментів, які зараз є в нашому розпорядженні», — сказав Жан Тодт, спеціальний посланник ООН з безпеки дорожнього руху.

Як AI може допомогти

AI може покращити якість збору та аналізу даних про збої, надати інформацію про те, як запобігти зіткненням, і покращити реакцію після збоїв. Отримані в результаті висновки можуть, у свою чергу, допомогти сформувати ефективнішу нормативно-правову базу безпеки дорожнього руху.

Справедливий доступ до даних і етичне використання алгоритмів є важливими для всіх шести складових безпеки системи.

Окрім появи автономних транспортних засобів, програми штучного інтелекту вже зазвичай лежать в основі систем утримання в смузі руху, екстрених гальм і систем автоматичного паркування для багатьох автомобілів сьогодні.

Але ці технології нерівномірно розповсюджуються по всьому світу. Електронний контроль стійкості, наприклад, рятівна технологія, недоступний у всьому світі.

Регулятори та галузь повинні просувати доступні зараз інтелектуальні технології безпеки транспортних засобів, а не чекати майбутніх, повністю автономних рішень, повторила Джессіка Труонг з фонду Towards Zero, який прагне покласти край смертності на дорогах.

Окрім порятунку життів, функції штучного інтелекту спрощують подорожі. Вони можуть «оптимізувати управління дорогами та рухом або навіть попереджати про потенційно небезпечну поведінку за кермом», — зазначила Марія-Франческа Спатолізано, яка нині очолює Офіс посланника ООН з питань технологій.

Не панацея

Усе це не робить ШІ панацеєю.

«Ми повинні гарантувати, що системи штучного інтелекту використовуються надійним, безпечним і етичним способом, починаючи від необхідності забезпечення відповідних стандартів безпеки та надійного зондування самих систем штучного інтелекту до можливості порушень прав людини та конфіденційності», — сказав Спатолізано.

Країни, що розвиваються, які звертаються до штучного інтелекту, повинні здійснити ретельну оцифровку в рамках масштабної загальносистемної перебудови. «Ми говоримо про допоміжне водіння, але нам не вистачає оцифрування дорожніх знаків», — сказав міністр транспорту Тунісу Моез Чакчук.

За його словами, розвиток мережі 5G також буде ключовим для усунення прогалин у безпеці дорожнього руху.

Щоб наблизитися до цілі щодо безпеки дорожнього руху до 2030 року, компанії та організації можуть звітувати про свій слід безпеки – числове значення загальної шкоди з точки зору смерті та серйозних травм – у всьому транспортному ланцюжку вартості, сказав експерт з питань дорожнього руху Клас Тінгволл.

Звіти про летальні випадки з країн з низьким рівнем доходу спотворені ще менше через неадекватну інфраструктуру даних, збір і консолідацію.

Штучний інтелект і цифрові програми можуть покращити звітність і допомогти встановити зв’язки між наборами даних. «Ми бачимо, як країни та різні групи експериментують із використанням мобільних технологій для застосування краудсорсингу як засобу фіксації смертей», — сказав Нхан.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *