Бенц, який збудував Порше – W124 Mercedes-Benz 500E

0 Comments

Був час, коли інженерам компанії Porsche було доручено збудувати W124 Mercedes-Benz. В результаті вийшов цей заводський широкофюзеляжний автомобіль 500E із двигуном V8.

Що відбувається, коли висококласний німецький автовиробник хоче випустити покращену версію свого популярного шасі W124, але його власні ресурси надто обмежені, щоб упоратися із цим самостійно? Тоді вони запрошують на допомогу іншого шанованого німецького автовиробника – особливо того, який не конкурує у тому самому сегменті. Саме це і сталося у 1989 році, коли всі інженери Mercedes-Benz зосередилися на розробці нового величного S-класу.
У той час завод Porsche мав багато вільного часу, оскільки штутгартська компанія переживала фінансові проблеми після декількох невдалих запусків. Це створило чудову можливість для співпраці між двома німецькими автовиробниками, і в результаті Mercedes уклав контракт із висококваліфікованими будівельниками легендарного 911-го на доопрацювання популярного шасі Mercedes W124, щоб на заводі можна було встановити потужний 8-циліндровий двигун та надпотужну трансмісію.

Для того щоб зробити це відповідно до німецьких стандартів точності, необхідно було повністю переробити шасі та підвіску. Проста установка великого 5,0-літрового двигуна V8 на існуючий W124 призвела б до створення передньопривідного автомобіля, який би сильно нахилився в поворотах і не реагував на поворот. Щоб створити автомобіль, який міг би добре управлятися з великим V8 спереду, Porsche розширив передню колію автомобіля, що забезпечило б більш чуйне кермо.
Оскільки для установки 5,0-літрової силової установки інженери Porsche змінили напрямні рами та розташування передньої підвіски, колеса не помістилися б у заводський тонкий кузов W124. Очевидним рішенням стала зміна дизайну кузова 500E. Це призвело до появи ширших сталевих крил із заводу; однак це створило іншу проблему – перероблений Porsche кузов W124 навіть не помістився б в оригінальні пристрої складальної лінії на заводі Mercedes-Benz у Зіндельфінгені.
У цей момент для Mercedes було більш розумним замовити ручне складання 500E у майстрів Porsche на заводі Reutter-Bau в Цуффенхаузені. Оскільки для установки 5,0-літрової силової установки інженери Porsche змінили напрямні рами та розташування передньої підвіски, колеса не помістилися б у заводський тонкий кузов W124. Очевидним рішенням стала зміна дизайну кузова 500E. Це призвело до появи ширших сталевих крил із заводу; однак це створило іншу проблему – перероблений Porsche кузов W124 навіть не помістився б в оригінальні пристрої складальної лінії на заводі Mercedes-Benz у Зіндельфінгені.
У цей момент для Mercedes було більш розумним замовити ручне складання 500E у майстрів Porsche на заводі Reutter-Bau в Цуффенхаузені.
Кожен автомобіль та його деталі кілька разів перевозилися через всю Німеччину між заводами Porsche та Mercedes, щоб уможливити складання 500E. Спочатку Mercedes збирав шасі, потім воно разом із вантажівками деталей перевозилося на завод Porsche у Штутгарті, де основні компоненти встановлювалися вручну. Після збирання автомобілі перевозилися на завод Mercedes у Зіндельфінгені для фарбування.

Після висихання фарби автомобілі поверталися на завод Porsche “Rössle-Bau” у Цуффенхаузені, де фахівці вручну збирали інтер’єр, підвіску та трансмісію з тією ж точністю, що і в легендарному 911. Потім зібрані кузови 500E були доставлені назад на завод Mercedes в Зіндельфін. перевірки перед постачанням.

Дивно те, що весь цей складний процес зайняв лише 18 днів від початку до кінця, а завод Porsche щодня збирав від восьми до дванадцяти таких автомобілів.
Кен Вонг придбав свій 500E у квітні 2018 року як подарунок собі на день народження. Хоча в його колекції є багато інших європейських автомобілів, він змушений був знайти 500E, щоб заповнити ще одне місце. Незважаючи на те, що він вважає W124 звичайним шасі для пішохідних легкових автомобілів, він хотів 500E через його змішаний родовід в результаті співпраці Mercedes і Porsche. Кену сподобалася ідея мати статечний представницький седан з достатньою потужністю і крутним моментом для розгону на крутій дорозі, оскільки він часто їздить гірськими дорогами Південної Каліфорнії – проте не для гонок на своїх машинах. Натомість Кен любить їздити велосипедом по горбистій місцевості поруч зі своїм будинком, щоб зустрітися з іншими друзями-велосипедистами.

Зовні 500E може виглядати скромно, але розкльошені крила дають зрозуміти, що ховається під капотом. Коли автомобіль був вперше представлений, деякі прозвали його “вовком у шкурі овечки”, оскільки він є втіленням європейського “сонного” автомобіля з 5,0-літровим двигуном V8 під капотом.
Оскільки це не єдиний європейський автомобіль Кена, він пояснив, що хотів зберегти OEM-форм-фактор.

00E тому він не хотів міняти заводський салон на гоночні сидіння, прикручувати вихлопні труби, встановлювати гарячі кулачки в двигун або щось подібне. Кен повністю мав намір купити 500E для своєї колекції, щоб насолоджуватися його керуванням, близьким до того, яким він був із заводу. Проте, за його визнанням, “через моє захоплення колесами післяпродажного обслуговування я поміняв 18-дюймові моноблочні колеса AMG, які йшли в комплекті з автомобілем, на 19-дюймові колеса Carlsson 2/6”.
Кен – третій власник цього автомобіля і витратив багато часу на вивчення автомобіля перед покупкою. Очевидно, що власники 500E дуже ретельно підходять до вивчення питання та точно розуміють, що вони купують. Вони вже є ентузіастами автомобіля і знають все про ручне складання, історію та увагу до деталей, якими володіє 500E.

Просто погляньте на інтер’єр – дерев’яне оздоблення, розкішні дверні панелі з м’якою оббивкою та перфорована повітряна шкіра на сидіннях – матеріали виготовлення були дуже високого класу для автомобіля, який уперше дебютував у продажу у 1990 році.
Все це має сенс. Зрештою, високоякісні будівельні матеріали та передовий дизайн – це саме те, що потрібно автовиробнику в 1990-х роках, коли він пропонував 500E за ціною $81 800 у дилера. Сьогодні з урахуванням інфляції це еквівалентно понад $150 тисяч.

Оскільки всі чотири заводські сидіння були виготовлені компанією Recaro, а передні сидіння з підігрівом, Кен вирішив залишити інтер’єр у повному порядку, не відчуваючи необхідності додавати педалі, кермо або ручку перемикання передач. Він зізнається: “Я вирішив оновити головний пристрій Alpine і додав підсилювач і сабвуфер, щоб краще насолодитися якістю музики, що звучить з моїх компакт-дисків 1990-х років!”.
Автомобіль Кена – це 500E 1992 модельного року, який поставлявся з модернізованими гальмами від родстера SL, включаючи 300-міліметрові роторні гальма з 4-поршневими супортами. Хоча 500E вже поставлявся із заниженим на 0,9 дюйма профілем висоти, ніж типовий W124, Кен вирішив удосконалити підвіску без заміни на комплект койловерів. Він зробив вибір на користь амортизаторів Bilstein та пружин H&R, які ще трохи занизили автомобіль і в поєднанні з амортизаторами надали машині ще більш впевненого почуття на дорозі, без скрегота зубів на дорогах жахливої якості Південної Каліфорнії.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *